3D CBCT

Mi is az a fogászati 3D CBCT?

A fogászati 3d cbct felvétel gyakorlatilag a panorámaröntgen továbbfejlesztett változata. A panorámaröntgen a régi mindenki által jól ismert 2dimenziós felvétel a teljes fogazatról. A panorámaröntgen felvétel általános állapotfelméréshez, góckutatáshoz, gyulladások, lyukak felfedezéséhez kiválóan alkalmas, az esetek nagy százalékában. Azonban a panorámaröntgen mivel 2 dimenzióban készül sok részlet elveszhet, egymásra vetülhet. Egyes gyulladásos folyamatok kitakaródhatnak. Tovább fogászati implantátumok behelyezése előtt alkalmazlan a csontszerkeszet állapotának felmérésére, mivel nem ad érdemi információt a csontvastagságról, de még a csont magasságáról sem tekintve, hogy a panorámaröntgen nem méretpontos, egyes helyeken torzít.

A 3d CBCT felvétel azonban 3 dimenzióban méretpontosan mutatja meg az állkapocs és a fogak állapotát. Az eljárás a beteg szempontjából hasonló mint a panoráma röntgen. Körülbelül 15 másodperc alatt elkészül a felvétel, a helyszínen CD-n kézhez is kapja a páciens. A fémtárgyak eltávolítása nyakon felül szükséges a felvétel elkészítése előtt. Állapotos betegeinknél nem végezhető a vizsgálat. A 3d cbct felvétel ezek után tökéletes képet ad az állkapocsról, azt diagnosztikai vagy tervezési célokra fel lehet használni, például a fogászati implantátumok helyzetének tervezéséhez. Fontos kiemelni hogy egy hagyományos műtéti eljárásnál is készül 3d cbct felvétel az implantátum behelyezése előtt, ugyanezt a felvételt fel tudjuk használni a tervezési folyamatnál is a sablonos implantátum behelyezéshez.Így külön felvételre nincs továbbiakban szükség.

• Időpont foglalás konzultációra
  • Lépjen velünk kapcsolatba emailben vagy telefonon